חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלקוח תמיד צודק? המדריך ללקוח המרוצה מאת גיא כספי

הי שוב, אנו חוזרים במאמר נוסף בנושא ייעוץ עסקי עם גיא כספי, והפעם: סוד הלקוח המרוצה. אין זה סוד שגולת הכותרת החשובה ביותר של כל עסק מצליח הוא הלקוחות, בפרט לקוחות מרוצים ושימורם. 'הלקוח תמיד צודק' הוא ביטוי שהפך עם השנים אולי לקלישאה, אך לא כך הדבר כלל, למעשה, מדובר בלב ליבת העסק שלכם. כל בעל עסק מתחיל מחויב להבין זאת, על מנת לאפשר לעסק שלו לצמוח, ובפרט להנחיל זאת בתודעתו ובמעשיו. 

אז האם "הלקוח תמיד צודק"?

אל לנו לשכוח, העסק שלנו חי ובועט בזכות דבר אחד- הקהל שלנו. ועלינו לתת לו את השירות הטוב ביותר שקיים. בשים בצד מקרים יוצאי דופן, כמובן. כאן חשוב להבין, אותו ביטוי "קלישאתי"- "הלקוח תמיד צודק" איננו הגיע יש מאין, הוא "נכתב בדם", ועל כן עליכם לקחת אותו בחשבון בכל דבר שאתם עושים בעסק: בשיווק, במכירות, בהנפקת מוצרים ושירותים חדשים וכדומה. ככל שתחדדו את צעדיכם לקהל היעד שלכם, כך המכירות יעלו, והעסק יצמח יותר.

ומה בדבר לקוחות כועסים? כאן חשוב לשים את האגו בצד. כמובן, כל עוד מדובר במקרה סטנדרטי. זכרו, הכלה היא מילת המפתח. על מנת לפתח עסק מצליח, עליכם לבסס זאת גם בעסק שלכם. אם ישנו לקוח כועס, תחילה, תנו לו לכעוס, להביע, לצעוק. חישבו באותו רגע על דברים נעימים ושימרו על חיוך רחב על פניכם לכל אורך השיחה. ככל שתיתנו ללקוח הכועס את הבמה להוציא רגשותיו, כך ייטב. בזמן זה תוכלו לאסוף מידע לפתרון הבעיה ולהשתמש בה. לאחר שהלקוח סיים, תחילה התנצלו, ולאחר מכן הציעו את הפתרון בחיוך רחב. כאן, היו בטוחים כי היוצרות יתהפכו לחלוטין. וזכרו, עשו זאת בחיוך לכל אורך הדרך, זהו המפתח להצלחה.

לחצו על הלינק לאתר הרשמי של גיא כספי