חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי נשירת שיער אצל נשים?

נשירת שיער נשית היא מצב שכיח הפוגע בכ-50% מהנשים. הסיבות שונות עבור כל אישה ויכולות לכלול שינויים הורמונליים, גנטיקה, מתח או מצבים רפואיים. מאמר זה יחקור את הנושא נשירת שיער אצל נשים ויספק מידע על מה זה, מי עלולה לחוות את זה, והגורמים הפוטנציאליים. 

נשירת שיער נשית היא המונח הרפואי שבו נשים חוות כמות משמעותית של נשירת שיער. זה יכול לנבוע מסיבות שונות, כולל גנטיקה, גורמים תורשתיים או מצבים בריאותיים מסוימים. נשירת שיער אצל נשים היא מצב המשפיע על נשים רבות. זה יכול להיגרם ממגוון סיבות, אבל הנפוצה שבהן היא התקרחות נשית.

נשירת שיער נשית נקראת גם התקרחות נשית. סוג זה של נשירת שיער מופיע בדרך כלל אצל נשים שעברו את גיל המעבר, וזה בדרך כלל מתחיל בחלק העליון של הראש. סוג זה של נשירת שיער יכול להיגרם על ידי שינויים הורמונליים או מחלה. זה יכול להיגרם גם על ידי מתח או גורמי אורח חיים אחרים כמו דיאטה ופעילות גופנית.

 מהם הגורמים לנשירת שיער נשית?

נשירת שיער אצל נשים יכולה להיגרם מגורמים מסוימים כמו גנטיקה או מתח אבל לפעמים אין סיבה ברורה לזה בכלל. נשירת שיער נשית יכולה להיגרם גם ממצבים רפואיים אחרים כגון תת פעילות בלוטת התריס ותסמונת שחלות פוליציסטיות.

התקרחות נשית נגרמת על ידי הורמון הנקרא אנדרוגן, שהוא אותו הורמון שגורם להתקרחות אצל גברים. אנדרוגנים הם הורמונים זכריים הקיימים אצל גברים ונשים כאחד. הם שולטים במחזור צמיחת השיער, כך שכאשר יש יותר מדי ייצור של הורמון זה, זה יכול לגרום לשיער להפסיק לצמוח או לנשור. נשים שיש להן יותר מדי אנדרוגן נוטות יותר לחוות התקרחות נשית, שהיא סוג של נשירת שיער שכיחה אצל נשים.