חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה באמת עולה דירה – עלויות שאולי לא חשבתם עליהם

 

כמה כיף שהגעתם ליום הגדול שהוא אתם מבצעים את אחת מהעסקאות המשמעותיות והחשובות בחייכם.

חיפשתם הרבה, הבאתם כסף מכל מקום אפשרי ועכשיו זה קורה, קונים בית. אבל באמת בדקתם עד הסוף כמה זה עולה?, ישנם עלויות נוספות שרוכשים חדשים הנרגשים מאוד להשלים את העסקה שוכחים לבדוק עד הסוף.

את העלות הנוספת הראשונה וגם כנראה המשמעותית ביותר היא מס הרכישה. מיד כאשר זוכים בזכות למקרקעין יש לשלם את מס הרכישה בדרך כלל עד 60 יום. מס הרכישה משתנה לפי מדרגות מס שונות ואפילו ניתן לקבל ממנו פטור לרוכשי דירות יחידים עד מחיר מסוים.

נכון שאפשר לרכוש דירה באופן ישיר ועצמאי מהמוכר או מקבלן, אבל ידוע מתווך טוב ברוב המקרים יחסוך לכם הרבה זמן והתעסקות מיותרים באיתור הנכנס המושלם בשבילכם. רק אל תשכחו שעמלת תיווך היא בדרך כלל בין 0.5% – 2% ולא כדי לנסות לחסוך במקום הזה.

כאשר רוכשים נכס יד שניה כדי מאוד לקחת את שירותיו של עו"ד מקרקעין כדי לאמת שהנכס באמת של המוכר, שאין לנכנס עיקולים או שעבודים וכמובן שלא מדובר בהונאה. עו"ד יעשה גם את חוזה המכירה וילווה את העסקה עד סופה. עו"ד גובה בין 0.5% ל1% מערך העסקה.

 

וחוץ מהבירוקרטיה יש לכם בית חדש שצריך לאכלס 

כמובן שמבין כל ההוצאות, קיימת ההוצאה החשובה ביותר, סוכן נדל"ן אנשי מקצוע מיומנים כמו רחל מנדי יהפכו את תהליך הרכישה או ההשקעה בנכנס לתהליך הרבה פחות מתיש ומסובך ועם הרבה פחות הפתעות.

אז מזל טוב שוב, עברתם את החלק המתיש באמת בדרך לביצוע רכישת דירה, אבל עכשיו מגיעות ההוצאות הנוספות. רכישה של מטבח ואביזרים, ריהוט, מוצרי חשמל והובלה של הרכוש הקיים הם לרוב הוצאה כבדה מאוד שיש להתכונן עליה מראש, להכין את הכסף ולדעת שזה מגיע. במידה שזו לא דירה חדשה מקבלן היו גם הוצאות שיפוץ. הנוסף תצטרכו לשלם גם על התחברות לחברת חשמל, תקשורת אינטרנט ושירותי טלוויזיה.