חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שכדאי לדעת על פדיקור רפואי

ההגדרה הפשוטה של פדיקור היא טיפוח וטיפול בכף הרגל. הכותרת הכללית הזו מחזיקה שני סוגים של פדיקור, השונים זה מזה משמעותית: פדיקור אסתטי ופדיקור רפואי. הפדיקור האסתטי – כשמו כן הוא, בשביל שכף הרגל תהיה יפה וחיננית.

פדיקור רפואי, שעושים רק אצל בעלי או בעלות תעודה של הכשרה בפדיקור רפואי (גם פדיקוריסטית שאיננה מוכשרת בפדיקור רפואי צריכה תעודה המאשרת לה לעסוק בפדיקור קוסמטי) עוזר בטיפול ומניעה של בעיות רבות בכפות הרגליים: מבעיות עור, דרך פטריות ועד לציפורן חודרנית.

יודעי דבר משווים בין פדיקור קוסמטי (אסתטי) לבין מניקור הנעשה בכפות הידיים משום שתפקידם זהה – ליפות ולטפח את כף הרגע או היד. הפדיקור הרפואי, מנגד, נותן גם טיפול לסובלים ממחלות מסוימים, כמו חולי סוכרת – ממש כמו בטיפולי פנים, שחלקם מיועדים לאסתטיקה נטו, ואילו טיפולי אקנה, לדוגמא, הם פרא-רפואיים.

כיצד עושים פדיקור?

ממש כמו בהסרת שיער, ישנן שיטות שונות לפדיקור רפואי, אך אין קביעה חד משמעית איזו מהן שימושית או אפקטיבית יותר: פדיקור רטוב ויבש. הראשון, פדיקור רטוב, כולל השרייה של כפות הרגליים במים והסרת העור היבש, ולאחר מכן טיפול בבעיות הרפואיות הקיימות בשיטות שונות. בהמשך הטיפול גוזזים את הציפורניים, הרגל עוברת פילינג ולבסוף מורחים קרם עשיר בלחות ולק על הציפורניים.

הפדיקור היבש זוהי שיטה חדשה יחסית בה לא משרים את הרגל במים כלל ומשתמשים בתכשירים שונים להמסת העור הקשה ללא שימוש בסכינים. המשך הטיפול לאחר הסרת העור הוא כמו בפדיקור היבש. למעשה, פדיקור רפואי כולל את כל השלבים של פדיקור קוסמטי: הסרת עור, ניקוי, קיצוץ ושיוף ועד כדי מריחת לק, אך מוסיף אליו את השלבים הנדרשים לפתרון בעיות כרוניות ורפואיות בכפות הרגליים. פדיקוריסטיות הן למעשה קוסמטיקאיות עם הכשרה מיוחדת לטיפול בכפות הרגליים שלנו.

החומרים בהם פדיקוריסטים ופדיקוריסטיות משתמשים נתונים, לרוב, לבחירתם, ואין תשובה נכונה מהו החומר המדויק המתאים, משום שלא מדובר בעניין רפואי, אלא פרא רפואי. עם זאת, בזמן פדיקור רטוב מוסיפים לרוב שמנים שונים שתפקידם לרכך את הרגל ולהמריץ את זרימת הדם:

החומרים המוכרים הם שמן עץ התה שמחטא את כפות הרגליים, שמנים ארומתרפיים להרגעה ולנינוח נעים, סבון אנטיספטי שמנקה ומחטה, סודה לשתייה המרככת את הרגל בתוספת של מלחי אמבט שגם עוזרים לריכוך וגם מפיצים ריח נעים.

במה מטפל הפדיקור הרפואי?

 

  • ציפורן חודרניתבמקרים בהם אין זיהום הטיפול פשוט ולרוב לא כואב במיוחד. במקרה שיש זיהום חמור יפנו את המטופל לרופא מומחה ולא ינסו לטפל בבעיה בשביל לא להחמיר אותה.
  • יבלותיש שני סוגים של יבלות – שטחיות שניתן להסיר גם בפדיקור קוסמטי, ועמוקות/ויראליות שמסירים רק בפדיקור רפואי באמצעות קיפול ושיוף ולעיתים גם בעזרת חומרים כימיים. יבלות כרוניות, עם זאת, זקוקות לטיפול אצל רופא עור.
  • פטרת או אקזמההטיפול תלוי בחומרת הפטריות – במידה והן לא במצב קיצוני וחמור יטופלו בפדיקור רפואי עם תכשירים שונים. מצבים חמורים יופנו לרופא עור להתייעצות.
  • חולי סוכרתלחולי סוכרת יש נטייה לפגיעה בעצבי הרגליים ולכן שמירה על כפות הרגליים מפני זיהומים, פצעים ויבלות חשובה מאין כמותה. הטיפול המניעתי לחולי סוכרת כולל גזיזת ציפורניים באופן שימנע ציפורן חודרנית משום שזה יכול לגרום לזיהום וכן טיפולים מניעתיים ליבלות ולהיווצרות פטריות.

פדיקור שנעשה בצורה מקצועית ומיומנת יבטיח לכם שמירה על האיבר שנושא את כל עומס החיים שלנו – כפות הרגליים. בשביל למצוא פדיקוריסט/ית טוב/ה השאירו את הפרטים שלכם ויחזרו אליכם בהקדם.