חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גם ילדים יכולים להנות מחוג שחיה

סוגים שונים של ספורט מהווים כיום אפשרות מצוינת של פעילות ספורטיבית עבור ילדים ובני נוער, כאשר הענפים נעים בין משחקי כדור ועד אל טיפוס, רכיבה ועוד. אך לא מעט מאותם ענפי ספורט יכולים להיות רלוונטיים רק בגילאים יחסית בוגרים, חלק מתמקדים בשרירים שונים בגוף וחלק עלולים לא להיות בריאים לאורך זמן. ובניגוד לכל אלו ענף ספורט אחד יכול להעניק גם לילדים וגם למתבגרים התפתחות מצוינת גם של השרירים וגם מבחינה קוגניטיבית וזה הוא כמובן ענף השחייה. פעילות של שחייה מתאפשרת בכל גיל החל מגיל שלוש ועד אל גיל מאה. 

 

איך חוג שחיה לילדים משפיע על קריאה? 

כאשר מדובר בשחיה עבור ילדים מדובר בפעילות גופנית הכוללת מספר רב של תנועות, לא רק כזו המשלבת מספר שרירים באותו הזמן אלא כזו אשר מאלצת את המוח להפעיל את שני צדי הגוף לכדי פעולה אחת שלמה. דפוסי תנועה שכאלו מאפשרים תפקוד קוגניטיבי מפותח לצד שיפור תנועת הנוירונים במוח, כאשר כל אלו מעניקים מודעות מרחבית, יכולות קשב וריכוז גבוהות ואפילו יכולת גבוהה יותר של כישורי קריאה ופיתוח שפה. אך לא רק אלו מחכים למתאמנים הצעירים בחוג שחיה לילדים, אלא גם שיפור הבטחון העצמי הנובע גם משיפור הביצועים במים וקבלת בטחון ב"סביבה חדשה".  

 

עיצוב שרירים

לימודי שחיה מאפשרים גם למבוגרים וגם לילדים, לעבוד על ליבת השרירים ובכך מעניקים יתרון נפלא עבור ילדים אשר נוטלים חלק בחוגי שחיה עוד מגיל צעיר. כך עוד בצעירותם יוכלו לבנות את ליבת השריר בצורה מופלאה, לא רק באזור פלג גוף עליון או תחתון אלא לאורך כל הגוף ובצורה מדודה ומאוזנת, דבר שלא קיים במרבית ענפי הספורט האחרים.