חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארגון ותכנון מראש של מעבר דירה

מעבר דירה מחולק לשני נושאים עיקריים: החלטת המעבר וביצועו בפועל. כאשר אנו מחליטים על רכישה או השכרה של דירה חדשה ומעבר מגורים, ישנם קריטריונים רבים שעלינו לקחת בחשבון ולכלכל את צעדינו בהתאם.

תחילה, ברגע שגיבשנו את ההחלטה יש לגבש תכנית ארגון ותכנון מגובש למעבר המיוחל. תכנון טוב הוא תכנון שירגיע אותנו, ימנע מאיתנו חרדות מיותרת ובעיקר יחסוך לנו זמן וכסף. ההמלצה היא להתחיל לארגן ולתכנן כחודשיים לפני המעבר המיוחל. השלב הראשוני, נסקור את דירת המגורים הנוכחית שלנו. נבחן מה אנו מעוניינים להשאיר ולקחת איתנו לעתיד הצפוי, ומה אנחנו מעוניינים לזרוק, לתרום, למכור או להעביר הלאה. העדיפות היא לבצע רשימה מסודרת, אם ניתן, של הממצאים שגיבשנו.

לאחר מכן, הגיע העת לבדוק מה משהחלטנו להשאיר ולקחת איתנו דורש שיטות אריזה מיוחדות, הובלה מיוחדת או פירוק לשם העברה. ככל שנקדים לקחת את אלו בחשבון ולתכנן כראוי, כך ייטב, ויחסוך עבורנו המון כאב ראש בעתיד לבוא.

שלישית, יש לבצע סדר וארגון גם בגזרת הבירוקרטיה. נבדוק מהיכן ומאילו גופים אנו מקבלים דואר, שכן עלינו לעדכנם בכתובתנו החשה. כמו כן, נתכנן עתידית מעבר לתנאים שונים ברחבי אזור המגורים הבא שלנו, כמו למשל בתי ספר, חוגים, חדרי כושר, תרבות וכדומה.

לאחר שסיימנו עם שלב הארגון, נעבור לשלב התכנון טרם ההובלה בפועל. בשלב זה ההמלצה היא לעשות סקר שוק לעניין חברת הובלה טובה ומהמינה. חברת הובלה איכותית היא חברה שגם בעת משברים או תקלות שיכולים לקרות ביום ההעברה, תמצא עבורכם פתרונות ותהיה עזר כנגדכם. מאחר שמדובר ביום מאד אינטנסיבי וחשוב, יש לדאוג לחברת הובלה איכותית, למשל לפי המלצות. לאחר שבחרנו, זהו השלב הסופי בתכנון והוא ביקור בדירה החדשה עם המוביל, וייעול הדרך הטובה ביותר לביצוע העברת הדירה ביום המעבר.

לקריאת הכתבה של רחל מנדי